سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگی برای معرفی انواع طوطی ها

این وبلاگ بستری در جهت گسترش اطلاعات شما در مورد انواع طوطی ها اعم از کاسکو، ماکائو، افریقایی، عروس هلندی و ...می باشد. اطلاعات درج شده بر روی وبلاگ حاصل مطالعه شخصی بنده بوده و می توانید با ذکر منبع آن را کپی کنید.
نظر

طوطی ها پرندگانی از راسته طوطی سانان هستند که در منطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کره زمین زندگی می کنند. تنوع طوطی ها در آمریکای جنوبی و مناطق اترالزی بسیار بیشتر از سایر نقاط کره زمین است. طوطی ها جزء پرندگان باهشو محسوب می شوند و قادر هستند که صداهای انسان را تقلید کنند. علی رغم این که این پرنده قادر به درک مطالبی که تقلید می کند نیست ولی با این حال گاها مشاهده می شود که از کلمات در موقعیت های مناسب استفاده می کند.

این پرندگان عموما سبزرنگ هستند هر چند که بعضا دارای رنگ های دیگری نیز می باشند. از انواع نژادهای طوطی مناسب برای نگهداری در منزل می توان به طوطی های خاکستری آفریقایی یا کاسکو ، طوطی های آمازون ، طوطی های باجریگار ، طوطی های کانور ، طوطی های اکلکتوس ، مرغ عشق یا طوطی برزیلی ، طوطی های ماکائو یا آرا ، طوطی های پرونلت استرالیایی ، طوطی پاینس  و پاراکیت کونک یا کواکر اشاره کرد.

در ایران پرورش طوطی های گونه اسکندر در ایران متداول است. طوطی های بزرگ اسکندر معروف به شاه طوطی و طوطی های کوچک اسکندر معروف به ملنگو هستند. پرورش طوطی های اسکندر از 3 هزار سال پیش در هندوستان رواج داشه است.